בן משפחה ומלווה יקר, המדריך הזה נכתב עבורך.

אחד החלקים החשובים ביותר בטיפול באדם חולה או פצוע הוא התקשורת עמו. זו מאפשרת לו להביע את עצמו, לספר על כאבים או קשיים אחרים, לבקש דברים שונים ולאפשר לסובבים אותו לסייע לו.

 

אם אחד מיקיריך מאושפז בבית החולים וחווה קושי בתקשורת, קיימות דרכים שונות שבעזרתן תוכלו לתקשר זה עם זה. מדריך זה, שנכתב ע"י צוות המומחים של מרכז "אומר" ב"עזר מציון" - מרכז העוסק בתקשורת, יעניק לך כלים בסיסיים לתקשר עם החולה.

 

בעזרת מענה על השאלון המפורט, תגיע למידע המדויק המתאים ביותר למצבו של החולה ולרמת התקשורת הקיימת.

 

אנא הקדש זמן ותשומת לב לתהליך!

 

 חשוב לדעת:

  • הכלים המפורטים במדריך הינם דרכי תקשורת תומכים וחלופיים (תת"ח) לדיבור שנפגע באופן זמני או קבוע.
  • כלים אלו מאפשרים תקשורת מיידית ואינם פוגעים בתהליך שיקום הדיבור אלא באים לתמוך בתהליך ולאפשר תקשורת גם כאשר הדיבור לא זמין לחולה.
  • מטרת מדריך זה היא לתת כלים במצבים שבהם אין זמינות של קלינאית תקשורת במחלקה, או שזמינותה נמוכה ולא מאפשרת ליווי צמוד. במידה וקיים ליווי צמוד של קלינאית, מומלץ מאוד להיעזר בה ישירות. במקרים מסוימים גם לאחר למידה ומאמץ עדיין תחווה קשיים בתקשורת ופתרון טוב יימצא רק בליווי קלינאית.

 

 שים לב:

  • שיפור התקשורת הינו תהליך ממושך, מורכב ומאתגר. כדי לסייע לחולה ולקדם אותו יש להתאזר בסבלנות, להשקיע זמן בלמידה ולפעול בהתאם להוראות.
  • המדריך מנוסח בלשון זכר אך הוא מיועד לשני המינים.

 

רוצה לצאת לדרך? לחץ כאן >>

 

לתשובות לשאלות נפוצות לחץ כאן >>