הכירו את עולם הסיעוד של 'עזר מציון'
לפעמים החיים משתנים ברגע אחד. לפעמים השינוי הוא כל כך גדול ואנשים בריאים ופעילים הופכים להיות סיעודיים ונזקקים לעזרה בביצוע פעולות בסיסיות. מלבד האתגרים הנפשיים והפיזיים הכרוכים במצב זה, נדרש מהמטופלים ומבני משפחותיהם להוציא סכומי כסף גדולים תמורת שירותי סיעוד של מטפלים ישראליים או זרים, ייעוץ רפואי פרטי, רכישת ציוד רפואי כגון מיטה סיעודית, כיסא גלגלים, ציוד מתכלה ועוד. אין ספק שגמלת הסיעוד המתקבלת מביטוח לאומי מקלה מאוד את הנטל הזה, אך בדרך כלל אין בה כדי לכסות את מכלול ההוצאות הנדרשות. בדיוק במקום הזה נכנסת לתמונה 'עזר מציון' וממלאת ברוחב לב את כל החסר באמצעות מעטפת תמיכה רחבה, הניתנת בלא תשלום, במאור פנים ובמקצועיות ללא פשרות.
לפניכם סקירה קצרה של שירותי המעטפת העיקריים הניתנים ב'עזר מציון':
ייעוץ רפואי
מצבים סיעודיים וכן גיל הזקנה מזמנים לא אחת מצבים רפואיים מורכבים, הדורשים ייעוץ רפואי פרטני וספציפי, חוות דעת רפואית נוספת, הכוונה ראשונית והסברים ידידותיים בעניין התמונה הרפואית, התרופות המומלצות או הטיפולים המוצעים. המחלקה לייעוץ והכוונה רפואיים של 'עזר מציון' מספקת את כל אלו חינם. צוות המחלקה מעניק לחולה ו/או לבני משפחתו ייעוץ ראשוני ומלווה אותם ככל הנדרש לטיפול מיטבי ולרוגע נפשי. במקרה הצורך יפנה הצוות את החולה לייעוץ עם רופאים מקצועיים מומחים ולהמשך טיפול בהתאם למצבו הרפואי של החולה, לכיסוי הביטוחי שלו ולמיקומו הגיאוגרפי.
מחוברים לחיים
אין עוררין על העובדה שבעת אשפוז של בן משפחה או לעת זקנה נדרשות הסעות רבות – למשמרות בבית חולים, לטיפולים ועוד. בני המשפחה כמובן מסייעים בכך ככל יכולתם, אך גם הם מתמודדים עם מגוון אילוצים, כגון עבודה, ילדים או היעדר מכונית פרטית, ולכן אין ביכולתם להיות זמינים להסעות בכל עת.
כדי לסייע לחולים ולקשישים במצבים אלה, מפעילה 'עזר מציון' את קבוצת הוואטסאפ 'מחוברים לחיים', הכוללת מערך מרשים של למעלה מ-16,000 מתנדבים. המתנדבים של 'עזר מציון' נכונים לסייע בהסעת החולה ובני משפחתו, בהעברת ציוד רפואי ובצרכים דומים נוספים.
חלק ממתנדבי 'מחוברים לחיים' מחזיקים תעודת חובש בכיר, ובשעת צורך ניתן אף להיעזר במערך האמבולנסים של 'עזר מציון' ובעזרי שינוע נוספים.
השאלת ציוד רפואי ושיקומי
ציוד רפואי וציוד שיקומי נדרשים לתפקודם השוטף של קשישים ושל חולים סיעודיים. גם מצבי שיקום דורשים ציוד מיוחד, ובלעדיו עלולה להיות רגרסיה (נסיגה) במצבו של החולה או הקשיש. רגרסיה אינה רק מעכבת את תהליך השיקום, אלא עלולה לפגוע בחולה ולהותירו עם נזקים קבועים שלא ניתן לטפל בהם בדיעבד. למרבה הצער, בשל מחירם הגבוה של פריטי הציוד הרפואי והשיקומי ובשל היותם מעבר להישג ידם של רבים, קורה שמוותרים עליהם בלית ברירה. בדיוק לשם כך פועלת ב'עזר מציון' מחלקת השאלת ציוד רפואי וציוד שיקומי ומשאילה חינם ציוד מתקדם ואיכותי המתוחזק באופן שוטף וכולל בין היתר מחוללי חמצן, מנופים, כיסאות גלגלים, קביים, הליכונים, כיסאות רחצה, מיטות, מכשירי הזנה ועוד. הציוד מושאל לתקופה של שלושה חודשים, אך בדרך כלל ניתנת הארכה על פי בקשה וצורך.
ארוחות חמות לחולים סיעודיים
כאשר בן משפחה מאושפז או מצוי במצב רפואי מורכב, קורה שבני המשפחה מתרוצצים בין כתובת אחת לאחרת ואינם מספיקים לדאוג לצורכיהם הבסיסיים ולהכין ארוחה חמה לעצמם או לילדיהם. כדי לסייע לבני המשפחה או למלווי החולה לצלוח את התקופה המורכבת, מחלקים מתנדבי 'עזר מציון' ארוחות חמות בבתי החולים, ובמקרי הצורך הארוחות נשלחות לבתיהם של החולים. כמו כן מפעילה 'עזר מציון' במחלקות בתי החולים קפיטריות שבהן ניתנים חינם משקה חם ומאפה טרי, המשיבים נפש ונותנים כוחות להמשך ההתמודדות.
מרכז ציפורה פריד
מלבד השירותים הניתנים לחולים סיעודיים, לקשישים ולבני משפחותיהם, מפעילה 'עזר מציון' את מרכז ציפורה פריד המספק תמיכה וסיוע לבני משפחות של חולי אלצהיימר.
בדומה לשאר שירותי המעטפת של 'עזר מציון', גם מרכז ציפורה פריד מעניק את שירותיו בלא תשלום, לרווחת משפחות החולים, ומעניק מגוון שירותים, בהם:
- ימי עיון – הרצאות וימי הסברה שמטרתם להגביר את המודעות למחלת האלצהיימר.
- ייעוץ פרטני וליווי – צוות עובדות ועובדים סוציאליים מספק למשפחות ייעוץ והדרכה הכוללים מידע על המחלה, אבחון ראשוני, מידע על זכויות החולים והדרך למיצוי הזכויות ועוד. כמו כן, המרכז מכשיר ומפעיל מערך מתנדבים לשמירה על קשר טלפוני קבוע עם בני המשפחה של החולה.
- קבוצות תמיכה – מתוך הבנה שהטיפול בבן משפחה דמנטי עלול לשחוק ולעייף פיזית ורגשית, פועלות קבוצות תמיכה בהנחיית אנשי מקצוע, למתן גב וכלים לבני המשפחה בהמשך התמודדות זו.
הישארו מעודכנים הרשמה לניוזלטר
תנו לנו לעזור לכם צריכים ייעוץ? אנחנו פה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם