איתכם ביחד סביב השעון: מחלקת ייעוץ והכוונה רפואיים
"להיות בבית חולים עם בן משפחה קרוב - זה תמיד מדאיג ולא נעים. רוב האנשים נלחצים במצב כזה. הם לא יודעים מה לעשות, והם מסתכלים על הרופא כמומחה אחד ויחיד לכל הבעיות שלהם. אבל לפעמים צריך לפנות לרופא מומחה באמת. לפעמים כדאי לבדוק בבית חולים אחר אם אפשר להשיג תור מוקדם יותר לבדיקה חשובה שבבית החולים שבו נמצאים ההמתנה ארוכה מדי. מגיע לכל אחד לדעת את האפשרויות שלו, ומגיע לו לקבל ליווי. לכל משפחה מגיע להרגיש כאילו הם לא לבד במצב הקשה הזה".
את המילים האלו אמרה אחת מעובדות מחלקת הייעוץ והכוונה רפואית בעזר מציון. היא עובדת במחלקה כבר שנים, ומפעילה יחד עם העובדות האחרות את המוקד מהשעה 9 ועד השעה 15:00. זאת אומרת, אלו השעות בהן הן מקבלות פניות חדשות. מהשעה 15:00, הן עוברות להתמקד בפניות שקיבלו באותו היום, עבודה שיכולה להמשך גם עד הלילה. את אותם אנשים שמבקשים עזרה, הן לא עוזבות גם כשיוצאות מהמשרד. במקרים דחופים, הן מעבירות גם את מספרי הטלפון האישיים שלהן, כדי לא לעזוב את המשפחה בשעת צרה, פשוט כי יום העבודה נגמר. אותו ליווי, ייעוץ והכוונה, המשפחות מקבלות בחיוך, בסבלנות, וכמובן, גם בחינם.
פעילות המחלקה מתחלקת לשתיים. החלק הראשון פשוט יותר. אנשים עם בעיה פונים כדי לקבל המלצה על רופא מומחה בנושאים שונים, על המלצות והסברים לאיזה מוקד או מרכז רפואי ללכת, או איזה צעדים צריך לנקוט. העובדות במוקד מקבלות מהם מסמכים רפואיים והסבר כדי לייעץ להן לאן ללכת. החלק השני מורכב יותר- הליווי. לעזור לקדם תורים, להבין את המקרים הקשים יותר ומה הדבר הנכון לעשות בכל אחד מהם. המחלקה נמצאת בקשר ישיר עם רופאים מומחים ברחבי הארץ, כדי לוודא שכל פונה יקבל תשובה מספיקה. העובדות במחלקה בודקות באופן יסודי כל מקרה, כדי לתת מענה לפי דחיפות וחשיבות.
"לאחרונה קיבלנו מקרה של תינוק שנולד עם בעיה שמצריכה מעקב, וכנראה גם ניתוח. ההורים התקשרו אלינו כדי לקבל ייעוץ, דיברנו עם רופא אחר. הוא ביקש שנעביר את התינוק אליו לבדיקה, וגילה שהתוצאה של הבדיקה הראשונית לא הייתה נכונה. התינוק לא היה צריך לעבור ניתוח. בשיחה עם מומחה מהתחום, חסכנו לתינוק קטנטן ניתוח מסובך, וכמובן, המון לחץ נחסך מכל המשפחה" סיפרה לנו העובדת. היום, בתי החולים עמוסים. לא בכל מקום תהיה הסבלנות לבדוק כיוון נוסף, ולא בכל מקום יש את מי שייתן עזרה.
מחלקת ייעוץ והכוונה רפואית נמצאת שם גם כדי לעזור לאנשים במצבי לחץ. "בכל פעם שאני מתקשרת, אני יודעת שלא משנה מי יענה לי, אוכל לקבל עזרה. אני יודעת שאני לא צריכה להיות נבוכה לשאול שאלות, ותמיד מרגיעים אותי, עוזרים עם החרדות והספקות, ועוזרים לי להגיע לכתובת מקצועית, אמינה ומרפאה".
במחלקת ייעוץ והכוונה רפואית מתקבלות בכל שבוע 250 פניות בממוצע. עובדי המחלקה פועלים ללא הרף ומסביב לשעון על מנת לתת לכל פנייה מענה אנושי וחם, שיענה לכל הצרכים שלהם.
באפשרותכם לשלוח בדיקות דימות למיניהן (כגון: CT /MRI/ צילומים/ US) לצורך עיון ומתן חוות דעת לחצו כאן.
הישארו מעודכנים הרשמה לניוזלטר
תנו לנו לעזור לכם צריכים ייעוץ? אנחנו פה
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם