דלג לתפריט הראשי (מקש קיצור n) דלג לתוכן הדף (מקש קיצור s) דלג לתחתית הדף (מקש קיצור 2)
לא מצאתם את השירות המבוקש? התקשרו אלינו ונעשה הכול כדי לסייע! 2236*

בתוך האמבולנס – הצצה אל מחלקת האמבולנסים של 'עזר מציון'

בעזר מציון ישנם מתנדבים המסיעים חולים לטיפולים או חזרה לביתם מטיפולים. אך מה עושים כאשר הסעה ברכב פרטי אינה אפשרית משום שהחולה זקוק למכשור רפואי צמוד או שהחולה מתנייד בכיסא גלגלים?
כאן נכנסים לתמונה נהגי האמבולנס בעלי הלב הענק של עזר מציון. הכירו את המחלקה שדואגת שכל אחד יקבל את הטיפול הרפואי שהוא זקוק לו

"תוכלו לקחת את הבן שלי לטיפול שיקומי כל יום? אני שואלת מראש, כי אם תגידו שלא, לא נקבע לו את התורים לטיפול..." אלו היו משפטי הפתיחה של אחת ממאות השיחות במוקד האמבולנסים של 'עזר מציון'.

 

מחלקת האמבולנסים, המסיעה מדי יום חולים למגוון טיפולים, מבצעת כ-4,000 נסיעות בחודש, בלוח זמנים צפוף מאוד.
משום כך בדרך כלל המחלקה אינה מאפשרת שריון נסיעות קבועות, כדי שלא להגיע למצב שבו לא יהיה מענה במקרה חירום.

 

אבל שיחת הטלפון הזאת הייתה יוצאת דופן. הורי המשפחה סיפרו למוקדנית שבלי האמבולנס של 'עזר מציון' לא תהיה להם אפשרות להעניק לבנם, נער צעיר, חולה טרשת נפוצה, טיפול שיקומי שאמור להינתן לו בכל יום במשך שלושה שבועות. מדובר במשפחה שמתמודדת עם הוצאות רבות, הן בהיותה משפחה ברוכת ילדים, הן ספציפית בעבור הילד החולה – תרופות, ציוד רפואי, טיפולים, אשפוזים, מיגון בית – כל סעיף כזה כולל אין- ספור פרטים גדולים וקטנים המעיקים על התקציב, ועכשיו נוסף הצורך במימון אמבולנס פרטי יום-יום במשך שלושה שבועות.

 

מהרגע שהבינו במחלקה שקיומו של הטיפול תלוי באמבולנס שיהיה או לא יהיה – אפשרות סירוב לא הייתה קיימת. זה לא פלא. הרי כל מטרתם של נהגי האמבולנס ועובדי המוקד במחלקת האמבולנסים של 'עזר מציון' היא לעזור לחולים ולמשפחות.

 

למשבצת הזאת נכנס גם פרויקט מדהים של המחלקה – פרויקט הגשמת משאלות, הפועל להגשים משאלות לאנשים שהניידות שלהם תלויה באמבולנסים.

לאחרונה ביקשה ילדה חולת סרטן להגשים חלום פשוט – לבקר בביתה. איך אפשר לעמוד מנגד כשילדה קטנה שמאושפזת חודשים ומתמודדת עם טיפולים קשים, רוצה בסך הכול לחזור הביתה לכמה שעות... לשהות זמן מה במיטה שלה, בחדר שלה, עם הצעצועים שלה... בעבורה הבקשה הזאת היא עולם ומלואו, ובעבור 'עזר מציון' היא דורשת לא מעט: ציוד רפואי, ליווי רפואי, וכמובן – נסיעה באמבולנס.

אבל מה לא עושים בשביל לשמח ילדה קטנה וסובלת?!

המטרה של מחלקת האמבולנסים אחת היא – לעזור למי שאפשר, בכל עת שאפשר. מוקדניות המחלקה מקבלות בכל יום שיחות לא פשוטות, הכוללות לעיתים קרובות משפטים קורעי לב כמו "אין לי דרך אחרת להרשות לעצמי לנסוע לבית חולים..." "אין לי שקל לשלם..." לרוב, הנוסעים באמבולנסים של 'עזר מציון' פונים למחלקה כי אין להם ברירה אחרת. עלויות הנסיעה באמבולנס אחר משמעותיות ומכבידות, במיוחד בשל העובדה שבדרך כלל משפחות אלו מממנות גם טיפולים, שיקומים והוצאות רפואיות רבות נוספות.

 

מחלקת האמבולנסים היא אחת מעשרות מחלקות הפועלות ב'עזר מציון' לרווחתם של חולים, מתמודדים, קשישים ובני משפחותיהם, בהן: השאלת ציוד רפואי וציוד שיקומי, חלוקת מנות מזון חמות למלווי מאושפזים, קפיטריות במחלקות בתי החולים, מחוברים לחיים – הסעת חולים ברכבי מתנדבים, ייעוץ והכוונה רפואיים, מחלקה לתמיכה בחולי סרטן ועוד ועוד.

הישארו מעודכנים הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים ולקבל מידע על פעילות עזר מציון? הירשמו לניוזלטר שלנו

ידע שנותן כוח מאמרים וכתבות

עמיחי שינדלר משתף: "יש לי רצון להרים את הבן הקטן שלי על הידיים"

עמיחי שינדלר נפצע אנושות בפרעות שמחת תורה. שמונה חודשים אחרי, בעיצומו של תהליך שיקום אינטנסיבי, הוא משתף ומקווה לטוב

מרותק לכיסא גלגלים -סיפורו של נדב שמצא עצמו מוצף עם הפנים במים

ברגע אחד השתנו חייו של נדב מקצה אל קצה. מנער ספורטיבי, הפך לנכה מהכתפיים ומטה. נדב ואימו, סילבי, . סיפרו לנו קצת על התהליך שעברו, ואיפה כן ניתן, בתוך כל הקושי, למצוא את האור. צפו בראיון>>>
אנחנו עובדים בלהציל חיים