ידידי נפש - קו ייעוץ ותמיכה
תמיכה, ייעוץ והכוונה בזמני מצוקה נפשית, בדידות או חוסר אונים
מה?
למי?
מתי?
בשעות:
13:00-10:00
22:00-16:00
איך?
על השירות
זה יכול לקרות לכולם.
לכל אדם יש רגעים של חולשה, תקופות של מצוקה או לחץ נפשי, רגעים של חוסר אונים או בדידות, שבהם הוא זקוק לאוזן קשבת, לסיוע ולתמיכה, ובשעת הצורך - גם להפניה לגורמי טיפול בקהילה.
הקו הטלפוני של עזר מציון הוא קו דיסקרטי המופעל על ידי אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש. הוא נותן הכוונה וייעוץ, ובמקרה הצורך גם מפנה לגורמים מקצועיים רלוונטיים.
בעיתות משבר לאומי או אירוע רב-נפגעים, עזר מציון מפעילה קו חירום שמטרתו לתת הכוונה וייעוץ ראשוניים ועזרה נפשית דחופה, הממוקדים בתחום הטראומה והחוסן. פנייה לקו החירום מסייעת בהפחתת תחושת החרדה. כמו כן היא מאפשרת לזהות צורך בהתערבות טיפולית ולהפנות לגורמי טיפול מתאימים. כל זאת במטרה למנוע ככל האפשר התפתחות של הפרעה פוסט טראומטית.
בשעת חירום או משבר הקו נפתח ופועל 24/6 במספר הטלפון: 1-800-808-100

אולי שאלת את עצמך
מהי ההגדרה של מצוקה נפשית?
למצוקה נפשית הגדרה ברורה: תחושת איום, חוסר יציבות וטרדה פנימית. לעיתים מצוקה נפשית עלולה להביא לשינוי התנהגותי ולקשיים בקשרים חברתיים.
האם קו ידידי נפש פועל רק בזמני משבר וחירום?
לא. הקו פועל כל השנה ומעניק תמיכה, הכוונה, הפגת בדידות ועוד. בזמני חירום, כשנדרש סיוע ראשוני ממוקד לאירוע, ניתן בקו מענה מדויק ומתוגבר
אפשר להתקשר אליכם בכל גיל?
בהחלט. אנחנו כאן לעזרתכם ככל האפשר!
אני צריכה עזרה נפשית ורוצה להישאר אנונימית. האם חייבים להזדהות כשפונים אליכם?
אינכם חייבים להזדהות. הקו נותן מענה גם לפניות אנונימיות.